Boeing yıl sonuna kadar 787 üretimini normalleştirmeyi hedefliyor
Boeing Co. (NYSE:BA) 787 jetleri için üretim oranlarını bu yılın sonuna kadar normalleştirme yolunda ilerliyor. Havacılık devi, tedarikçilerden kaynaklanan gecikmelerle karşı karşıya kaldı ve bu da üretimin ayda beş jetin altına düşmesine neden oldu. Şirket, iki büyük ticari programı olan 787 ve 737 MAX’in üretim seviyelerini yılsonuna kadar eski haline getirmek için büyük bir gayretle çalışıyor.
Hem Boeing hem de Avrupalı rakibi Airbus, havayollarının yeni jetlere yönelik güçlü talebini karşılama becerilerini engelleyen tedarik zinciri ve fabrika sorunlarıyla boğuşuyor. Bu tedarik zinciri sorunlarının, hava yolculuğuna yönelik güçlü talebe rağmen, 22-26 Temmuz tarihleri arasında düzenlenecek olan Farnborough Airshow’da endişe konusu olması bekleniyor.
Yılın başlarında Boeing, tedarikçilerinin yetişmesini sağlamak için 787 üretimini azaltmak zorunda kalmıştı. Güney Carolina’daki 787 programının başkan yardımcısı ve genel müdürü Scott Stocker, şirketin planının bu yılın ilerleyen dönemlerinde parça tedarikinin istikrar kazanmasıyla birlikte ayda beş üretim hızına çıkmak olduğunu belirtti.
Boeing ayrıca uzun uluslararası rotalara hizmet veren geniş gövdeli jetlerinin yanı sıra tek koridorlu 737 MAX için de çalışan geri bildirimini ve üretim kalitesini artırmaya odaklanıyor. Bu sonuncusu, Ocak ayında neredeyse yeni bir 737 MAX 9’da bir kapı tapasının havada patlamasıyla sonuçlanan ve eksik cıvatalara atfedilen olayın ardından yoğun bir inceleme altına alındı. Boeing, üretim rakamlarının önemli ölçüde düşmesinin ardından yıl sonuna kadar 737 üretimini yaklaşık 38’e çıkarmayı taahhüt etti.
Şirket, koltuk ve ısı eşanjörü tedarikindeki gecikmeler de dahil olmak üzere 787 programında ek zorluklarla karşılaştı. Ancak Stocker, Dreamliner’daki bağlantı elemanlarıyla ilgili olarak Haziran ayında bildirilen ayrı bir sorunun mevcut üretim oranını etkilemediğini açıkladı.
Bir çalışanın daha önce bazı testlerin yapılmadığına dair uyarısına yanıt olarak Boeing kapsamlı bir filo analizi gerçekleştirdi ve uygun şekilde tamamlanmayan işleri ele alıyor. ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) bu konuyla ilgili bir soruşturma başlatmıştır. Bu engellere rağmen Boeing, FAA’nın kalite sorunları ve üretim kusurlarına ilişkin soruşturması nedeniyle bir yıldan fazla bir süre durduktan sonra Ağustos 2022’de 787 geniş gövdeli jet teslimatlarına yeniden başladı.
İleriye bakıldığında, Boeing Dreamliner üretimini artırma konusunda iyimser. 2022 yatırımcı gününde açıklandığı üzere, 2025-2026 zaman dilimi için ayda 10 jet üretim oranı hedefleniyor. Stocker daha uzun vadeli bir hedef belirtmezken, şirketin önümüzdeki yıllarda üretim oranlarını kademeli olarak artırmayı planladığını belirtti.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.